Jump to content

Notice
DEVILCRAFT

patch xACS Client DirectX 11 Güncellemesi

Önerilen Mesajlar

x1.png

Merhaba xACS Oyuncuları , Bu Güncelleme DarKKO Sunucumuzda siz değerli kullanıcılarımızla buluştu ayrıca tüm xACS sunucularımızda geçerli olacaktır.

Öncelikle neden bu güncelleme önemli ondan bahsedeyim.

Bildiğiniz üzere Client (istemci) tarafını sıfırdan kodladık ve diğer private sunucular gibi USKO veya KoreKO'nun KnightOnline.exe dosyasını kullanmıyoruz hali ilen onların hataları ve performans sorunları bizde yok çünkü bir bağlantımız yok fakat bilindik orijinal şeyleri sıfırdan kendi istemcimize ve sunucumuza kodluyoruz. Bunların haricinde kendimizde bir şeyler katıyoruz bu geliştirme süreci 2-3 yıl arası bir süredir devam ediyor sizler için.


Bu güncellemenin önemi nedir ? Detayları arttırarak devam edelim

USKO & KoreKO ( aynı şey ikisi de o yüzden USKO diye bahsedeceğim ) KnightOnline.exe yani istemcisi güncellemeler alıyor fakat hiç bir zaman performansa dayalı bir köklü güncelleme almıyor ve bilenler vardır illaki oyundaki çoğu fonksiyon işlemci üzerinden yürüyor hali ilen ekran kartınız ne kadar iyi olursa olsun bir faydası olmuyordu FPS performansında çünkü ekran kartını kullanmıyor diyebiliriz bu USKO oyuncularının en çok sıkıntı çektiği bir durum.
Biz bu durumu projeye başladığımız anda düzelttik, oyunda ekran kartını kullanması için çoğu işlemi ekran kartına taşıdık ayrıca resmi sunucuların bile yapmadığı x64 tabanlı istemciyi sizlere sunduk ve bu bize güzel bir FPS artışı ve akıcılık , oynanabilirlik sağladı kalabalık anlarda, farkındasınızdır zaten velhasıl bunları belirtmem gerekiyor çünkü bir karşılaştırma yapıp yeni güncellemenin güzelliklerini göreceğiz.

Sizlerle beraber yıllardır kullandığımız xACS Clientimiz DirectX 9 ile beraber çalışıyordu ve üstte bahsettiğim yaptığımız güncellemeler ile USKO Cliente kıyasla 2-3 kat gibi bir FPS artışı alıyorduk bu durum biz ve siz kullanıcılar için yeterli ve güzel bir deneyim sunuyordu fakat biz bununla yetinmemeye karar verdik :)

xACS Client Güncellemesi ile DirectX 11 'e Geçiş

Evet DirectX 11 ^^  DirectX 11 ile xACS Client 'i bir uçaktan uzay mekiğine çeviriyoruz tabiri caizse ^^
Şimdi , hemen üstte belirttiğim USKO Client ile karşılaştırmayı artık bırakıyoruz ve önceki DirectX 9 Sürümlü xACS istemcimiz ile Yeni DirectX 11 Sürümlü xACS istemcimiz arasında performans kıyaslaması yapacağız

Tabi bu kıyaslama benim donanımlarıma ait fakat ortalamayı ve kaç kat artış sergilediğini belirtmek için yazıyorum ( 8700k + 1080ti )
Moradon Pazarımızın kalabalığını biliyorsunuz , binlerce karakterin olduğu en orta ve çok kullanıcı gören kısımda ortalama aldığım FPS 'in şuan 3 ve 4 katına kadar FPS alabiliyorum şuan
Bunu sayılara dökersek DirectX 9 ile 80 FPS alıyordum şuan artık 300-310 arası bir FPS alabiliyorum o kalabalıkta
Bu en kalabalık olan kısımda aldığım FPS miktarıdır altını çizmek isterim.
Sakin bölgelerde 2000-3000 Arası FPS aldığımda oluyor fakat bu önemsiz çünkü önemli olan kalabalık ortamlarda performansın kendini koruması ve PK vakti zevkinizi bölmeden daha fazla tat almanızı sağlamak ( zaten zevkinizi bölmüyor şu hali bile ama daha fazlasında zarar gelmez :) )

xACS Client DirectX 11 Güncellemesi Dezavantajları

Windows XP Desteği yok ve DirectX 10, 11 Desteklemeyen Ekran kartları ile Oyuna Giremeyeceksiniz.
DirectX 9 Desteğimiz devam edecek onunla eskisi gibi devam edebileceksiniz fakat bu performans artışını yakalamak için üst satırda bahsettiğim gibi XP Olmayan ve DirectX 10,11 Destekleyen Bir Ekran kartına sahip olmanız gerekecek ve çoğunluk adına konuşursam bu kriterleri desteklemeyen çok çok az kullanıcı vardır.

 

  • Beğen 4

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Birazda Before - After şeklinde göstereyim
Şuan yaptığım Before - After aynı yerde aynı açıda aynı zamanda çekildi (06.06.2021 Saat 20:05) ve eskisine göre tam 4 kat fazladan FPS alıyorum
165Hz monitör ile 165 FPS in üstünde olması pazarda bile akıcılığını kaybettirmiyor

DX9.jpg


DX11.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oyundaki ışıklandırma, güneş sistemi de değişti ve oyuna daha fazla gerçekçilik katmak için düzenlemeler yaptık
Artık uzaklardaki zemin kalitesi düşük kalitede gözükmeyecek ve çok uzaklardan görebileceksiniz bu kaliteyi ( Daha önceden performans kazanmak için uzaklar düşük kaliteli gözükürdü ve kısmen gözükürdü ) fakat artık performans ile beraber bu kalite mümkün
Aşağıdaki Before - After Kısmında bunu net bir şekilde görmeniz için belirli bir alanda ekran görüntüsü aldım ( F10'da Adjust Focus Distance Ayarı Son kısmındadır )

terrain 9.jpg

terrain 11.jpg

Dağlık Kısımlara dikkat ederseniz ayrıca güneş görmeyen yüzleri karanlık kalıyor

 

Bu güncellemelere gerek var mıydı? derseniz aslında yoktu, zaten DirectX 9 hali bile KO tarihinde ve piyasasında eşi benzeri olmayan performansa ve stabil bir duruma sahip ama yine de bizi tercih eden xACS sever kullanıcılarımız için çalışmaya devam ediyoruz ve en iyisini , en yeni özellikleri sizlere sunmaya devam edeceğiz.
Bu arada DirectX 9 'dan DirectX 11'e geçiş yapmamız istemciyi tekrardan sıfırdan yazmamıza sebebiyet verdi anlayacağınız ikisi farklı dünyalar ve yine de yaptık :)

 

 

  • Beğen 3

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu kapalıdır ama konuya cevap yazmaya yetkiniz var görünüyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...